www.revistatog.com
Volumen 14 Número 26. Noviembre de 2017.
Tog (A Coruña) ISSN 1885-527X
EDITORIAL
Sección coordinada por Dr. Miguel Ángel Talavera Valverde
Los lobbies de la terapia ocupacional. The lobbies of the occupational therapy. Miguel Ángel Talavera Valverde
281-284
|
Educate today for tomorrow. Monserrat del Pozo Rosselló
285-288
|
Enseñar a los alumnos a ser buenos pensadores y estudiantes es terapia ocupacional para la mente. Teaching students to be good thinkers and good learners is occupational therapy for the mind. Robert Swartz
289-294
|
Teaching students to be good thinkers and good learners is occupational therapy for the mind. Enseñar a los alumnos a ser buenos pensadores y estudiantes es terapia ocupacional para la mente. Robert Swartz
295-300
|
Colegio oficial de terapeutas ocupacionales de Galicia. El inicio de la aventura. Official college of occupational therapists of Galicia. The beginning of the adventure. Andrea Alonso Cadavid
301-303
|
100 AÑOS DE TERAPIA
Sección coordinada por Dr. Pedro Moruno Miralles y Dr. Miguel Ángel Talavera Valverde
Identidad profesional e implantación de la terapia ocupacional en España. Professional identity and implementation of occupational therapy in Spain. Jorge Callejo Escobar, Maria del Carmen Calvo Ruiz
304-315
|
¡Cuéntame otra historia! (de la terapia ocupacional). "Another (hi)story of occupational therapy”. Pedro Moruno Miralles
316-324
|
ORIGINALES, ESTUDIOS E INVESTIGACIONES
Sección coordinada por Dña. Ana Isabel Souto Gómez y D. Jesús Manuel Reboredo Rodríguez
Pie-adhd (EIP-ADHD) questionnaire. Educational intervention program in cognitive and metacognitive strategies for primary education children with ADHD. Clarice Peres, Joaquín Dosil, Federico Cardelle García
325-339
|
Brazilian social occupational therapy and the propositions in social field: what do the professors from Latin America say? Terapia ocupacional social brasileira e as proposições na área social: o que dizem os docentes Latino-Americanos? Pamela Cristina Bianchi, Ana Paula Serrata Malfitano
340-350
|
Terapia ocupacional social brasileña y las proposiciones en el área social: ¿qué dicen los profesores latinoamericanos? Brazilian social occupational therapy and the propositions in social field: what do the professors from Latin America say? Pamela Cristina Bianchi, Ana Paula Serrata Malfitano
351-361
|
Perfil ocupacional en personas sin hogar con enfermedad mental: estudio de casos y controles. Occupational profile in homeless people with mental illness: a case-control study. José María Almendro Vázquez, Ainhoa Timón Mondejar
362-373
|
Implementation of instruments BRIEF and BEST in the detection of ergonomic risk in the metalworking industry. Jorge Armando Martínez Gil
374-383
|
Conscious breathing as a facilitator of healthy coexistence at an institution for children in vulnerable situations in Santiago de Cali, Colombia. Glussman Enrique Méndez Tamayo, Silvia Carolina Vanegas Sáenz
384-392
|
Relationship between the perception of quality of life and the meaning that the occupations have in inhabitant of the Inmaculada of Galapa community –Colombia). Diana Sofía Bravo, Nathalia Castellanos Orozco, Rosa Carrillo Kinderman, Luisa Díaz Suárez
393-406
|
Síndrome de burnout en terapia ocupacional. Burnout syndrome in occupational therapy. María Fernández Moreno
407-414
|
Valoración de la funcionalidad del miembro superior en pacientes con linfedema. Assessment of upper limb function in patients with lymphedema. Esther María López Domínguez, María Isabel Rihuete Galve, Eduardo José Fernández Rodríguez
415-426
|
Concept of equilibrium occupational students of 1 degree in occupational therapy from the University Miguel Hernández. Araceli Sánchez Martín, Sofía López Roig, Paula Peral Gómez
427-435
|
Paseo terapéutico: tratamiento eficaz para la persona mayor frágil. Therapeutic walk: Effective treatment for the frail elderly. Mercedes de Dios Aguado, Lidia Martínez Ruiz
436-443
|
Initial approach to the impact of work on housekeeper’s occupations and health from an occupational justice perspective. Rocío Ferreira-Marante Natalia Rivas-Quarneti Inés Viana-Moldes
444-456
|
Perception of occupational therapists about their professional role in prisons of the metropolitan region of Chile. Rodrigo Goycolea Martinic, Constantino Villarroel Ríos, Leslie Dayan Cáceres Salcedo, Salome Alexandra Escanilla Céspedes, Shanthal Elizabeth Silva Miranda, Natalia Andrea Vergara Lima
457-469
|
REVISIONES
Sección coordinada por Dña. Ana Isabel Souto Gómez
Políticas sociales y envejecimiento en la Unión Europea. Revisión bibliográfica. Social policies and aging in the European Union. Bibliographic review. Sonia Tejero Morales, Iván J. Cerdeña Macías
470-478
|
Occupational therapists´ experiences using the model of human occupation: a systematic review. María Otaño Lozano
479-494
|
Intervención desde terapia ocupacional con personas refugiadas: revisión bibliográfica. Occupational therapy intervention with refugees: a literature review. Rosália Sofia Faria Teixeira, Mª Antonia Solans García
495-507
|
CASOS CLÍNICOS
Sección coordinada por D. Miguel Ángel Talavera Valverde, D. Pedro Moruno Miralles y D. Pablo A. Cantero Garlito
Visión multidisciplinar del equilibrio tras un ictus. Multidisciplinary vision of balance after stroke. Laura Urueña Rojo, Carlos De Celis
508-513
|
Use of dynamic splint for the treatment of distal interphalangeal joint of the second finger. Case report. Miguel Blasco Giménez
514-519
|
Plan of intervention from occupational therapy in a patient with right hemiplegia: treatment reoutfitter centred on functionality of upper extremity. Yasmina Domínguez Ros, Mageda Elmacouti Bouhsain, Isabel Villarreal Salcedo, Rocío Cantín Cantín
520-528
|
Proyectos de aprendizaje-servicio: Recuperando lo significativo en un caso de salud mental. Service-learning projects: recovering the meaningful in a mental health case. Alejandra Payot Díaz, María Rodríguez-Bailón
529-536
|
RECENSIONES DE LA LITERATURA
Sección coordinada por D. Luis J. Márquez
Recensión: aprendiendo de los márgenes: habilitando una terapia ocupacional efectiva. Critical review: learning from the margins: enabling effective occupational therapy. Pablo A. Cantero Garlito, Luis J. Márquez
537-541
|
PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN
Sección coordinada por Dña. Ana Isabel Souto Gómez y D. Jesús Manuel Reboredo Rodríguez
Effects of a psychomotor activity based program on quality of life in people with schizophrenia. Laura Delgado-Lobete, Rebeca Montes-Montes
542-550
|
DOCUMENTOS HISTÓRICOS
Sección coordinada por Dña. María Ángeles Pastor Montaño
La fundación de la NSPOT en 1917: el inicio de la terapia ocupacional como profesión. The foundation of the NSPOT in 1917: the beginning of occupational therapy as a profession. Mª Ángeles Pastor Montaño
551-561
|
LA OCUPACIÓN A VISTA DE CÁMARA
Sección coordinada por Dña. Irene Somoza Sampayo
Lighthouses in Galicia. Dña. Irene Somoza Sampayo
562-563
|
COLABORACIONES
Sección coordinada por Dña. Ana Isabel Souto Gómez
La musicoterapia como asignatura en los estudios de grado en terapia ocupacional. Music therapy as a subject in graduate studies in occupational therapy. Josefa López Núñez, Norberto López Núñez
564-567
|